دانشگاه امام صادق عليه السلام

Javascript DHTML Tree Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
           جستجو براي عبارت 
        
                        

  .                                                                                                           امروز:   سه شنبه ۴/۷/۱۳۹۶


v v

 
کارآفرینی اجتماعی در گذر اعتماد به نفس عمومی

 
کارآفريني به عنوان پديده اي نو ظهور ، به تازگي در محافل علمي ايران مطرح شده است . احياي تحقيقات و عمليات کارآفريني در دنيا به دهه 1980 ميلادي باز مي گردد؛ که آن را
 "انقلاب کارآفرينانه" نام گذاري کرده اند . " جان تامپسون " معتقد است رفتار کارآفرينانه نيازي فراگير و ضروري براي تمامي سازمان ها (دولتي ، خصوصي ، داوطلبانه و غيره ) با هر اندازه
 است ( تامپسون ، 1999، ص 281) .
اين مقاله ديدگاهي از علم کارآفريني، تحت عنوان " کارآفريني اجتماعي" را به عنوان يک فرايند که تغيير اجتماعي را تسريع مي کند و نياز هاي مهم اجتماعي را مورد خطاب قرار مي دهد ، مطرح مي کند . کارآفريني اجتماعي به عنوان مقوله اي متفاوت از ديگر اشکال کارآفريني ، به طور نسبي در ارتفاي ارزش هاي اجتماعي و توسعه در مقابل کسب ارزش اقتصادي ارجحيت بيشتري را کسب مي کند . در اين مقاله ابتدا مروري بر مفاهيم كلي كارآفريني خواهيم داشت سپس سرمايه اجتماعي، اعتماد به نفس و جايگاه آن در سرمايه اجتمايي و كارآفريني اجتماعي و چارچوب هاي نظري اين مقوله جديد، ويژگي هاي رفتاري كارآفرينان اجتماعي و در نهايت مدلي براي كارآفريني اجتماعي مطرح مي شود .

مولف :  وحید خاشعی؛ دانشجویدوره دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه شهید بهشتی



                                                                             بازگشت
 
 

 كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به مركز تحقيقات دانشگاه امام صادق عليه السلام مي باشد.
All Rights Reserved For ISU Research Center