دانشگاه امام صادق عليه السلام

Javascript DHTML Tree Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
           جستجو براي عبارت 
        
                        

  .                                                                                                           امروز:   سه شنبه ۴/۷/۱۳۹۶


v v

 
بررسي عملکرد رسانه ملي در تقويت و تضعيف اعتماد به نفس ملي

 
رسانه‌هاي جمعي از ارکان و عناصر تأثيرگذار بر فرهنگ هر جامعه‌اي است و در کارکردها و نقش‌هاي متعددي که براي آن ذکر مي‌شود اين نکته برجسته و نمايان است. اعتماد به نفس ملي نيز به عنوان يکي از جنبه‌هاي نمايانگر فرهنگ و هويت هر جامعه‌اي از اين تأثير بي‌بهره نيست و در واقع عملکرد رسانه‌ها را مي‌توان ساخت دهنده، تقويت کننده و يا تخريب کننده اين جنبه از فرهنگ (عمومي) دانست. در اين مقاله تلاش مي‌شود عملکرد رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران به عنوان مؤثرترين رسانه جمعي حال حاضر کشور از منظر تقويت کنندگي و يا تضعيف و تخريب اعتماد به نفس به شکل مصداقي و با بررسي موردي برنامه‌ها (فيلم و سريال، برنامه‌هاي زنده، گفتگوها و ... ) پرداخته شود و در نهايت سياست و ضوابطي در جهت اصلاح گفتمان رسانه ملي در راستاي تقويت اعتماد به نفس ملي و خروج از غربزدگي و خودباختگي ارائه خواهد شد.

مولف :  جلال غفاري؛ دانشجويدکتري مديريت رسانه دانشگاه تهران



                                                                             بازگشت
 
 

 كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به مركز تحقيقات دانشگاه امام صادق عليه السلام مي باشد.
All Rights Reserved For ISU Research Center